În conformitate cu art.9 alin.1 din Ordonanța nr.34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Clientul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, respectiv de a returna produsele cumparate, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri.
Perioada de retragere expiră în termen de 14 zile din ziua în care clientul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de client, intră în posesia fizică a produselor, în cazul contractelor de vânzare.
Modalitățile de exercitare a dreptului legal de retragere
Clientul, în vederea exercitării dreptului de retragere din contract, este obligat să notifice în mod expres Zenva Trade SRL la următoarele date de contact: mail: comenzi@zenva.ro sau telefon 0749 424 447, cu privire la intenția de retragere din contract, sub forma unei declarații neechivoce (scrisoare trimisă prin postă/fax/e-mail). De asemenea, Clientul poate completa și transmite electronic de pe site-ul www.zenva.ro formularul standard de retur, pus la dispozitie de SC Zenva Trade SRL:
Utilizarea formularului standard de retragere disponibil pe site-ul www.zenva.ro nu este obligatorie, însă, în situația în care Clientul optează pentru acesta, SC Zenva Trade SRL va transmite către Client, prin e-mail, confirmarea de primire a formularului de retragere. SC Zenva Trade SRL are obligația să returneze în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului contravaloarea produselor comandate, inclusiv, după caz, costurile livrării, daca acestea au fost achitate, sub condiția recepționării produselor. SC Zenva Trade SRL iși rezervă dreptul de a prelungi termenul de 14 zile dacă nu a intrat în posesia produselor returnate sau cel puțin, Clientul nu a trimis o confirmare a expedierii coletului, luându-se în considerare data cea mai apropiată. SC Zenva Trade SRL nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care Clientul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de SC Zenva Trade SRL.
În cazul returnării parțiale a produselor, SC Zenva Trade SRL va returna numai contravaloarea produselor pe care clientul dorește să le returneze, fără să returneze taxa de transport pentu expediție. Taxa de transport pentru returnarea produselor rămâne în continuare în sarcina clientului.
Cu excepţia cazului în care SC Zenva Trade SRL s-a oferit să recupereze el însuşi produsele, Clientul returnează produsele sau le înmânează SC Zenva Trade SRL sau unei persoane autorizate de SC Zenva Trade SRL să recepţioneze produsele, fără întârziere nejustificată şi în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat SC Zenva Trade SRL decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de client înainte de expirarea perioadei de 14 zile.
Clientul suportă costurile directe legate de returnarea produselor.
Returul va fi acceptat dacă produsul este în aceeași stare în care a fost livrat, fără urme de uzură și este complet, inclusiv cu accesorii.
Pentru comenzile platite cu cardul suma va fi returnata pe acelasi card utilizat la tranzactionare sau in contul indicat de client, in decurs de maxim 14 zile de la acceptarea returului.
Produsele exceptate de la posibilitatea de returnare
NU se retunează:
În conformitate cu dispozițiile art.16 lit. d), e), f) din OUG 34/2014, sunt exceptate de la dreptul de retragere din contract (dreptul de returnare) următoarele produse:
produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid
produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de consumator (medicamente de uz uman, produse dermato-cosmetice, servețele umede, scutece, suzete, biberoane, produse dentitie, seturi de diversificare, etc).
produse sigilate încadrate în categoria medicamentelor de uz uman, care necesită condiții speciale de depozitare și păstrare, astfel cum acestea sunt menționate in prospect de deținătorului autorizației de punere pe piață. Prin excepție, se acceptă returul medicamentelor de uz uman sigilate/desigilate care prezintă deficiențe de calitate și/sau conformitate constatate de o autoritate competentă.
Obligațiile Clientului în cazul retragerii conform art.14 alin.3 din OUG 34/2014
Clientul este responsabil în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Ca atare, în funcție de tipul de produs care se returnează, dacă se constată ca acțiunile asupra acestuia trădează urme de folosința excesivă ce pot cauza diminuarea valorii, produsul este trimis spre verificare către furnizor/producător, pentru confirmarea/ infirmarea manipulării corespunzătoare a acestuia. Astfel, valoarea finală a acestuia se va stabili în funcție de valoarea generată de costul pieselor necesar a fi inlocuite și/sau manoperei de recondiționare a produsului. Diminuarea valorii produsului returnat în funcție de deteriorarea acestuia poate fi făcută până la 50% din valoarea inițială. In cazuri extreme, in care produsul returnat este distrus de client/produsul este inutilizabil, se poate opri 100% din valoarea inițială.